Regisztrálj71571regisztrált tag
HírekVissza
Tényleg nincs időd az edzésre?

Hihetetlen, de tíz emberből 7 nem tud regenerálódni egyik munkanapról a másikra,  pedig az edzés szuper erőgyűjtési lehetőség, amire tudatos tervezéssel és némi öngondoskodással tudsz időt szakítani. Olvasd el hogyan (és írunk az énidőről is).

 

Mindenkinek szüksége van énidőre. Igen, neked is.

Az „énidő” nem valami misztikus, számodra elérhetetlen dolog, épp ellenkezőleg: rém egyszerű és neked is lehet. Az énidő tulajdonképpen az az idő amikor kizárólag saját magunkra figyelünk. Az énidő például egy szuper (feltöltő) edzés, de nem énidő a csetelés, a shopping, vagy a masszázs sem feltétlen az.

 

Tudod melyik mondatot hallottam egymilliószor?

Éveken át tartottam életmódváltó tréningeket. Hidd el milliószor hallottam, hogy: „nincs időm edzeni!”. Ezzel többnyire azok takaróznak, akikben még sok a bizonytalanság és nem feltétlen áldoznák fel a rövidtávú örömöket (tévénézés) egy hosszútávú cél (az életmódváltás) oltárán. Ha nincs meg az elhatározás és a cél, mindig jön majd valami, ami eltereli a figyelmünket, amire rá lehet fogni, hogy ma éppen miért nem mozogtunk.

 

Az a legbosszantóbb, hogy te is tudod, hogy kell mozognod. Napestig sorolhatnánk, hogy miért és azt is, miért nem teszed meg. Ennek van most vége. Ha örök halogató vagy, máris mutatjuk mit kell tenned azért, hogy elkezdj edzeni.

 

 

6 önmenedzselő tipp a több testmozgásért

Így találhatsz helyet az edzésnek az életedben:

 

1. Ne hagyd, hogy „közbejöjjön valami”

Egyszerűen írd be előre a naptárba, vagy a telefonodba az időpontokat, akár egy fontos meetinget, így csökken az esélye, hogy más program kerül a helyére. 

 

2. Beszéljenek a számok!

Az önmotiválásnál jól beválik, ha időkereteket szabsz magadnak, vagyis számosítod, hogy meddig és milyen eredményt szeretnénk elérni (például 3 hónap alatt szeretnénk megválni 5 kilótól, ezért heti háromszor tornázni fogok otthon.) Hagyatkozz bátran a számokra!

 

3. Éld át az élményt!

Sokat segíthet, ha két edzés között újra meg újra lefuttatod magadban, milyen pozitív hatásokat tapasztalhatsz magadon a testedzés után. Például kellemes fáradságot, ellazultságot, vitalitást, stb. Ez arra serkent majd, hogy újra és újra helyet és időt csinálj neki.

 

4. Legyen kéznél a sportcucc!

Eltervezted, hogy munka után tornázol otthon? Készítsd ki már reggel a tornaruhádat, hogy ne szegje a motivációdat, amíg összebányászod a szekrényekből. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ha egyszer már kikötünk a kanapén, onnan nagyon nehéz újra startot venni.

 

5. Tartsd a fókuszt!

Ha valóban nagyon kevés az időd, akkor nagyon koncentráltan nyomd végig az edzést – ne vedd fel közben a telefont, vagy indíts el egy mosást.  Ráadásul, ha jobban koncentrálsz a gyakorlatokra, gyorsabb fejlődést érhetsz el. Az edzés akkor lesz valódi énidő, ha tényleg magadra figyelsz közben.

 

6. Kövesd a bioritmusod!

Van, aki a reggeli sportolásra esküszik, más szívesebben zárja a napot vele és remekül alszik utána. Kísérletezd ki, mi válik be jobban, melyik napszakban tudsz a legjobban ráhangolódni, mikor a legmagasabb az energiaszinted? Ha pedig megvan a legmegfelelőbb időpont, tarts ki mellette, ezzel is növelheted az edzés hatékonyságát.

 

Kattints ide, az életmódváltó programért, és kezdd el már ma az új életedet!

Csatlakozz most és kezdd el!

Regisztrálj itt!

Használd bármilyen eszközön

otthon, útközben, nyaraláskor, munkaszünetben... eddz amikor és ahogyan szeretnél