Regisztrálj69358regisztrált tag
HírekVissza
Szexi hasat, de gyorsan!

Reggel még lapos hassal indulsz el otthonról, délután viszont már feszül és kidomborodik a pocakod. Ideje, hogy hatékony fegyverekkel üzenj hadat a puffadásnak, és ehhez nem kell mást tenned, csak követned a programunkat!

1. lépés: Találd meg a hibát!

 

Kapkodva eszel

Ha folyton csak magadba dobálod az ételt, túl sok levegő jut a gyomrodba, amitől könnyen felfújódsz, miközben egy falatot kb. 30-szor kellene megrágni. Már csak azért is érdemes lassítanod, mert így hamarabb jelentkezik a teltségérzet, ettől kevesebbet fogsz enni, ami ugye egyenes út a fogyáshoz.  

 

Sok a sóból

Mivel vízvisszatartásra készteti a tested, így sokkal pufibbnak érzed magad tőle. Bevásárláskor ellenőrizd a címkén az összetevőket, sózás helyett pedig használj fűszereket! A gyömbér és a kömény kimondottan puffadáscsökkentő hatású.

 

Light-osra veszed

A cukormentes üdítőitalokkal két gond is van: az, hogy a szénsav és az édesítőszerek is felfúvódásra hajlamosítanak. Maradj a jó öreg víznél!

 

Stresszelsz

Egy feszültebb helyzetben összeszorul a gyomrod, amitől szintén befeszülhet a hasad. Ráadásul ilyenkor vagy alig eszel, vagy habzsolsz, és ez sem tesz jót az emésztésednek.

 

Rágózol

Ugyanaz a gond vele, mint a kapkodva evéssel: közben sok extra levegőt is nyelsz, amitől azonnal puffadtabbnak érzed magad.

 

Ha hajlamos vagy a felfúvódásra, ezeket is kerülnöd kell:

  • Cukor: nem csak kövérít, hanem hosszútávon a bélflórát is befolyásolja.
  • Tejtermékek: a tejcukor enyhe laktózérzékenység esetén is puffadást okozhat.
  • Nagy adag nyersétel: a nehezen emészthető rostokat csak a vastagbél baktériumai emésztik meg, ami gázképződéshez vezet.
  • Hagyma, hagymafélék: a kéntartalmú anyagok puffadást okoznak.
  • Friss kelesztett sütemény gyümölcsökkel: az élesztő/gyümölcs kombináció (mindenekelőtt a szilva) erősen gázképző páros.
  • Hüvelyesek: a bennük lévő szénhidrát és ballasztanyag gázképzésre készteti a bélbaktériumokat.

 

2. lépés: Állítsd össze a hasterápiád!

 

Naplózz: Ha még nem vagy biztos abban, mitől kerekedsz ki általában, kezdj el kísérletezni. A legjobb, ha étkezési naplót vezetsz és már azt is feljegyzed, ha enyhe puffadást tapasztalsz.

 

Időzíts jól: A reggelid legyen bőséges, mert ilyenkor az emésztőrendszered még csúcsra van járatva, lefekvés előtt 2-3 órával viszont már ne egyél!

 

Állítsd helyre a bélflórád: … mert a puffadás sokszor a kiegyensúlyozatlan bélflóra eredménye. Vágj bele egy probiotikum-kúrába!

 

Egyél több fehérjét! Kutatások sora bizonyítja, hogy ha hasból szeretnél fogyni, akkor nagyon is hatásos a fokozott fehérjebevitel, ami arra ösztönzi a szervezetet, hogy az izmaid helyett a testzsírhoz nyúljon. Fontos, hogy a nap kalóriabeviteled legalább 30 százalékát fehérjék alkossák, de ezt nem egyetlen étkezéssel, hanem egyenletesen elosztva vidd be.

 

+ Egyél sok „haslaposító” ételt!

  • Keserű élelmiszerek: a keserű anyagok (pl. az articsóka) elősegítik az emésztést.
  • Probiotikus termékek: a bennük lévő baktériumok a bélflórát megelőzik a székrekedést.
  • Párolt zöldség: a párolás emészthetőbbé teszi a zöldségekben lévő keményítőt és a ballasztanyagokat.
  • Ánizs, bazsalikom, kamilla, koriander, kömény, menta, kakukkfű: kíméletes emésztésserkentők.
  • Teljes kiőrlésű toast: magas ballasztanyag tartalma segíti az emésztést.
  • Répák, paprika, paradicsom, saláta, spenót: vitaminokban gazdagok, és optimálisan támogatják az emésztést.
  • Friss gyümölcsök: magas a víztartalmuk és a vízhajtó káliumtartalmuk. Ha viszont 300 grammnál többet fogyasztasz belőlük, a fruktóz ingerelheti a beleket.
  • Buborékmentes víz: elengedhetetlen a jó emésztéshez – legalább napi 1,5 litert igyál meg belőle!

 

3. lépés: Készülj fel a vészhelyzetekre is… és mozogj!

 

Ha éppen fontos tárgyalás vagy esemény előtt állsz, de annyira feszül a hasad, hogy még az öltözködés is gondot okoz, íme pár S.O.S. praktika:

  • Igyál édeskömény teát, serkenti az emésztést és megnyugtatja a gyomrod!
  • Reszelj le egy kis gyömbért, és edd nyersen, vagy fogyaszt tea formájában!
  • Tegyél egy kis mentaolajat langyos vízbe és lassan kortyold el.
  • Rakj egy melegvizes palackot a hasadra!
  • Már napok óta szorult helyzetben vagy? Áztass be éjszakára aszalt gyümölcsöket (szilvát, áfonyát), reggel pedig kavard alacsony zsírtartalmú joghurtba. Felpörgeti a bélműködésed!
  • Szuperhatású lehet az áfonyalé is, vagy ha a salátádba zellert és petrezselyemlevet csempészel.

 

A biztos és tartós megoldás a szexi has eléréséhez ez egészséges étrend és a jól összeállított edzés kombinációja. Regisztrálj és szerezd be valamelyik étrenddel összekötött programunkat és használd 1 évig!

 

Kattints ide és tudd meg a részleteket!