Regisztrálj68934regisztrált tag
HírekVissza
Okos stratégiák az edzés utáni étvágy féken tartására

Egy órába telik, hogy ledolgozz 550 kalóriát és mindössze pár perc alatt mindezt vissza is eheted. Akkor, hogy is van ez?

Talán olvastad, tapasztaltad Te is: az intenzív edzéseket követően először nincs étvágyad, egy kis idő elteltével viszont már bármit fel tudnál falni. Ez azért van, mert sport közben és közvetlenül utána (valószínűleg azért, mert a testmozgás miatt a vér a gyomorból, a belekből az izmokba áramlik) az éhséghormon (ghrelin) csökkent mennyiségben, a teltségérzetért felelős hormon viszont megemelkedett mennyiségben van jelen. Egy idő múlva aztán felerősödik az étvágy, amit ha nem kontrollálsz, szabotálni fogja a sporttal elérhető eredményeket.

 

Okos stratégiákkal féken tarthatod:

 

1. Ne kajával jutalmazd magad az elvégzett edzésmunkáért! Ha muszáj valamit sport után közvetlen enned, akkor az egy egészséges snack legyen, maximum ledolgozott kalória fele mennyiségében (ne ital, mert az nem telít el).

 

2. Ne állj neki üres gyomorral edzeni, mert kevesebb kalóriát tudsz majd elégetni, nem lesz energiád a mozgáshoz.

 

3. A HIIT edzések és a hidegben végzett mozgás (futás, úszás) után még éhesebb lehetsz. Ezekre az esetekre még jobban készülj fel, utóbbinál például mozgást követően ülj be szaunába kicsit felmelegíteni magad.

 

4. Egy óránál tovább tartó intenzív sport esetén mozgás közben is töltsd az energiaraktárakat sportitallal, géllel. Közepes tempójú, ennél rövidebb időtartamú tréning esetén a szervezetnek nincs extra kalóriára szüksége.

 

5. Bizonyított tény, hogy a fehérje és az egészséges zsírok fogyasztása segít megakadályozni, hogy edzés után felrántsd a hűtőt. Sport után 30-60 perccel egyél mindkettőből. Ha erre nincs lehetőséged, majszolj el egy szelet almát mogyoróvajjal, egyél meg egy fél fehérjeszeletet vagy egy görög joghurtot, amíg megfelelő táplálékhoz nem jutsz.