Regisztrálj69497regisztrált tag
HírekVissza
Mitől indul be a zsírégetés?

A hájolvasztás olyan varázsszó a fogyókúra-bizniszben, amire könnyen nyílnak a tárcák. Pedig ha rosszul fogsz hozzá, gyorsan felesleges pénzkidobás lesz a jól csengő ígéretekből.

Tévhit: „Majd a zsírégető bogyóktól lefogyok”

Az igazság: Zsírégetés alatt általában az anyagcsere fokozását értjük, ami vagy az idegrendszerre, vagy az anyagcsere egyes folyamataira kifejtett hatáson keresztül valósul meg. A hatásfokozásra léteznek különféle étrendkiegészítők, de csak rendszeres edzés és tudatos táplálkozás mellett hoznak áttörést. A legtöbbjük a mozgás előtt 1 órával beszedve fejti ki legjobban a hatását. Jó hír viszont, hogy minél edzettebb vagy, a szervezeted annál hatékonyabban nyúl a zsírokhoz.

 

Tévhit: „Bőven elég, ha diétázom”

Az igazság: Mivel a szervezetben csak a szívizomszövet, és a vázizom szövet sejtjei képesek a zsírt energiaként felhasználni, ezért mindenképpen az izmok és a szív fokozott munkájára van szükség ahhoz, hogy beinduljon a zsírégetés. Nyugalmi helyzetben, nyugalmi pulzusszámon csak nagyon kevés zsírt használ a szervezeted! Ha szépen akarsz fogyni, a diétát érdemes a kardió- és súlyzós edzésekkel kombinálni.

 

Tévhit: „Csak akkor fogok fogyni, ha mindent beleadok az edzésbe”

Az igazság: Ha túlfeszíted magad, nem csak a tested adja fel gyorsabban, hanem a motivációd is. Amikor nem az aktuális kondidnak megfelelően lövöd be az edzéseket, az izmaid besavasodnak, és a remélt jó érzéseknek nyoma sem lesz. Ahhoz, hogy a szervezeted mobilizálni tudja a hónapok, évek, évtizedek óta felgyülemlett zsírokat, legalább 30-40 percen keresztül folyamatosa végzett tréning szükséges. Először ugyanis az izmok szénhidrátraktáraiból nyeri az energiát, csak nagyjából 20 perccel később kapcsol zsírégetésre, ha megfelelő intenzítással edzel.

 

Tévhit: „Csak koplalással ég a zsír”

Az igazság: Bizonyos mennyiségű zsírra szüksége van a szervezetednek. Az éhezéssel leadott kilók ráadásul villámgyorsan visszajönnek. Ráadásul ilyenkor nem csak a zsírszövet mennyisége csökken, hanem az izomszövet is leépül és tápanyaghiány alakulhat ki. Szóval maradj csak a napi 5 étkezésnél, a kulcs az energiamérleg lesz: kb. 200 kilókalóriával kevesebb kcal-t kell bevinned, mint amennyit elégetsz – így a szervezet kénytelen lesz a zsírraktárakhoz nyúlni.

 

Mi történik valójában a szervezetben?

A zsírégetés során a zsírszövetekben a hormonszenzitív lipáz enzim hatására a lerakódott zsírok szabad zsírsavakká válnak, amik a keringés hatására, a vérben megfelelő szállító molekulák segítségével eljutnak a vázizmokhoz és a szívizomhoz. Itt a vázizomsejtek, és a szívizomsejtek kis “kemencéiben”, a mitokondriumokban energiává (ATP) alakulnak. Pont ugyanúgy, ahogy egy valódi kemencébe hajított fából a hőenergia szabadul fel.  A zsírégetés melléktermékként keletkező vizet pedig kiizzadjuk.

 

 

Bakos Zsuzsi

életmódcoach

Szerezd be valamelyik étrenddel összekötött programunkat és használd 1 évig! 30 és 90 napos étrendet használhatsz 1 éven keresztül, attól függ, melyik tagságunkat választod. 

 

Kattints ide és tudd meg a részleteket!