Regisztrálj68566regisztrált tag
HírekVissza
Mindent a hasizom edzéséről

Jön a jó idő és úgy érzed nyomot hagyott a csípődön, a hasadon a téli nassolás? Szeretnél megszabadulni a hurkáktól és a „muffin top”-tól? A legtöbben újévi fogadalomként határozzák el az életmódváltást, aminek a lendülete nagyjából márciusig szokott kitartani. Idén segítünk, hogy beváltsd a magadnak tett ígéretet és megszabadulj a zsírpárnáktól!

Az egyik leggyakoribb életmódváltással kapcsolatos tévhit, hogy a lapos has és a karcsú derék titka a rengeteg hasizomgyakorlat. A szomorú igazság viszont az, hogy hiába szeretnénk, nem létezik az úgynevezett „helyi fogyás”. Vagyis nem lehet csak a test egyetlen területéről zsírt égetni csodagyakorlatok vagy varázsszerek segítségével. Lehet izmosabb, ezáltal feszesebb egy-egy terület, de a zsírvesztés a tested egészére ható folyamat. Hiába ígérik, sok helyen ne hidd el nekik, hogy lefogyhatsz csak a hasadról pár gyakorlattal vagy csodabogyóval! Inkább kezdj el teljes testedzéssel dolgozni az egészségesebb testzsír arányod, ennek megfelelően pedig a laposabb hasad és karcsúbb derekadért.

 

További 5 tévhit a hasizom edzésről

 

Nem szabad tehát csak a hasizom edzésére hagyatkozni, ha a lapos has elérése a cél. Számos további téveszmével is találkozhatsz a hasizom edzéssel kapcsolatban. Nézzük mik igaz ezek közül?

 

1. Naponta kell edzeni a hasizmodat?

 

Ugyanúgy, mint az összes többi vázizmod, a hasizom is az edzést követő pihenőidőben fejlődik. Vagyis nem kell minden nap megdolgoztatni, hagyni kell regenerálódni is. Heti 3-4 alkalommal elég megdolgoztatni a hasizmokat.

 

2. A hasizomgyakorlatot legalább fél órán keresztül kell végezni?


Ha fél órára van szükséged ahhoz, hogy elfáradjon a hasizmod, akkor valamit rosszul csinálsz. Általában 5-10 perc intenzív hasizomedzés elég, amíg elkezded érezni az izmok fáradását.

 

3. Minél gyorsabban végzed a gyakorlatokat, annál hatékonyabb?


Egy perc intenzív, megfeszített hasizommunka nem vált ki 5-10 perc koncentrált, szabályosan végrehajtott gyakorlatot. A gyors hasizom gyakorlatokat sokan szabálytalanul hajtják végre azok tempója miatt. A normál ritmusban, koncentráltan végzett gyakorlatoktól előbb fog jelentkezni az izomban az égető érzés, ami a kifáradás, vagyis a hatékonyság jele.

 

4. A hasprés a has felső, a lábemelés az alsó részét dolgoztatja meg?


A hasizomnak nincs alsó és felső része, így nem is lehet egy-egy gyakorlattal elkülöníteni a területeket. Minden hasizom gyakorlatnál az egész hasad dolgozik, csak bizonyos területét jobban megdolgozod, ilyenkor azt jobban érzed. Ha helyesen végzed a hasprést, az egész hasfal megfelelő terhelést kap, csupán koncentráció és technika kérdése az egész.

 

5. Kondigép nélkül nincs értelme?

 

Az edzőgépek azért vannak, hogy segítsenek az edzésben, vezessék a mozgást és nagyobb súlyokat tudj megmozgatni általuk. A helyes gyakorlatsorok elsajátításával azonban edzőgép nélkül is legalább olyan szép eredményeket lehet elérni például otthoni edzés során.

 

Amit még érdemes elolvasnod

 

9 ok, amiért érdemes otthon edzeni

A mozgás 10+1 pozitív lelki hatása

Életmódváltás 90 nap alatt

Miért fogyassz extra fehérjét, ha rendszeresen sportolsz

9 érv a videós edzés mellett

 

És ha valóban hatékony edzésprogramba kezdenél, akkor ajánljuk 90 napos bérletünket, amivel végigcsinálhatod a szakértők által összeállított FitVideo programokat.  

 

 

Kattints a képre és már meg is veheted, bankkártyával, Szép kártyával, átutalással.

Most CSAK 5700FT!!

 
A 6 teljes VEZETETT PROGRAMOT pedig megtalálod a FitVideo főoldalán, vagy ide kattintva.