Regisztrálj68934regisztrált tag
HírekVissza
Kockás has mellett erős core-izmok!!

Fontos a látvány, de menj rá a funkcionalitásra is! Ha nem csak a tükörnek akarsz tetszeni, de a sportolást is komolyan gondolod, akkor nagyon figyelj a core-izmok megerősítésére!

A core-izmok, testünk „mag”-ját, a hasüreget veszik körbe, tehát nem csak a hasizmokról van szó, ahogy sokan gondolják. Stabilizáló izmoknak is nevezik őket, mert védik, stabilizálják a törzset. Elsődleges izmai a hason, a derékon, a hát alsó részén és a medencefenéken helyezkednek el. Ide tartoznak a hasizmok, a gerincfeszítők és mély-hátizmok, a csípőhajlítók, a rekeszizom és a medencefenék izmai. Másodlagos izomként a farizmokat és a széles hátizmot szokták még ide sorolni.

 

A core-izmok fejlesztése elsősorban nem esztétikai célzatú – eredményességükkel szinte az összes sportmozgás teljesítményét növelheted, javítják a testtartásodat, és minimalizálják a sérülésveszélyt. Sokszor a jól látható, gyakran fejlesztett felületi izmok alatt húzódnak meg, ezért sokaknak nem volt fontos a fejlesztésük. EDDIG! Működésük során stabilizálják a medencét és a gerincet, hogy miközben a végtagokat mozgatjuk, ne kelljen azoknak kompenzálniuk. Így lehetővé válik, hogy az erő úgy hatoljon át a testen a mozgások során, hogy ne vesszen el az energiából egy pici sem. Tehát főleg stabilizáló és erőátviteli központként működik, és nem mint elsődleges mozgató-funkció.

 

Legújabb kutatások szerint a „mag” stabilitásának öt komponense van: erő, állóképesség, hajlékonyság, ideg-izom kapcsolat és funkcionalitás. Az utolsó kettő nélkül azonban az első háromról felesleges beszélni. Először aktiválni és felhasználni kell tudnod, hogy a gerinc és a környező izomszöveteket védd a sérülések ellen a statikus és dinamikus mozgások során. Majd elérned és megtanulnod azt, hogy eredményesen és hatékonyan továbbítsa az erőt, miközben a „mag” védve marad. És ez lehet futás közben, súlyemelésnél, vagy amikor a kocsid hátuljába pakolsz.

 

Az aktivitásuk megérzésére és statikus fejlesztésére kitűnőek a plank feladatok, dinamikus erősítésükre a pilates órák, a haskerék és a fitball használata. Természetesen a FitVideónál több core-izomfejlesztő edzés is van!

 

Nem baj ha vannak kockáid, de fontosabb, hogy a core-izmaid erősek legyenek!

 

Néhány ajánlott edzés a FitVideo oldalról a core izmok fejlesztésére (kattints a linkekre)

 

www.fitvideo.hu/fitneszvideok/fitnesz/extra-hasizom-es-hatizom-edzes

 

www.fitvideo.hu/fitneszvideok/fitnesz/edzes-futoknak-hogy-valoban-egeszseges-legyen-a-futas

 

www.fitvideo.hu/fitneszvideok/fitnesz/cardio-core-krisztatol

 

Kapcsolódó cikkek:

 

Rosszul nyomod a plank-et

Mielőtt futni indulnál

 

Amit még érdemes elolvasnod

 

9 ok, amiért érdemes otthon edzeni

Plusz 1 óra szabadidő otthoni edzéssel

A mozgás 10+1 pozitív lelki hatása

Miért fogyassz extra fehérjét, ha rendszeresen sportolsz

10+1 pozitív hatás, amiért érdemes mozogni

 

És ha valóban hatékony edzésprogramba kezdenél, akkor ajánljuk 90 napos bérletünket, amivel végigcsinálhatod a szakértők által összeállított FitVideo programokat.  

 

 

Kattints a képre és már meg is veheted, bankkártyával, Szép kártyával, átutalással.

Most CSAK 5700FT!!

 
A 6 teljes VEZETETT PROGRAMOT pedig megtalálod a FitVideo főoldalán, vagy idekattintva.