Regisztrálj69500regisztrált tag
HírekVissza
Kamu vagy cool az edzésed?

Tökéletes legyek vagy hatékony?

 

Egy kutatás szerint a legtöbb embert az tarja vissza az edzőtermi óráktól, hogy ott mások szenvedni látnák őket. Mert szenvedni ciki. Akárkik is vettek részt a kutatásban, leginkább azt felejtették el, hogy megfelelniük leginkább saját maguknak kell. Egyébiránt az otthoni edzés diszkrét bája pont ez: itt senki nem akad fel azon, hogy megküzdesz magaddal.

No filter

Azt hiszem, a fent említett félelem is leginkább a virtuális világ túlfilterezett életérzéséből következik: azt gondoljuk, hogy ha már elkezdjük kínozni a testünket, akkor öntsük azt tökéletes formába. Divatos edzőruha, menő fitneszterem, szelfi a türkörben alaposan megkomponált konttyal – ahogy az (internetes) nagykönyvben megvan írva. És itt aztán el is vész az a pozitív energia, amivel az életmódváltásba szokás vágni. Mert eleinte nem lesz minden tökéletes. Ettől persze még a szelfi mehet, ha az neked erőt ad.

Mentorkérdés: Hogyan tudom magam jól érezni edzés közben?

 

Meríts erőt más gyengeségéből!

Van egy kedvenc mondásom: padlóra küldhetsz, de ha felállok, fuss! A legtöbb embert visszaveti, ha látja, mások gyanakodva méregetik, mikor az életmódváltásról mesél, vagy még rá is kontráznak, hogy ugyan, minek az. Persze nem könnyű ezt úgy átkeretezni magunkban, hogy pozitív kicsengésű legyen, de segít, ha megpróbálsz meríteni az ő kétkedésükből, és bekapcsolod az „azértismegmutatom” effektust. Sokaknak megadatik a támogató környezet, de ha neked nem, ne csüggedj: a te erődet pont az adja, hogy egyedül is végig tudod csinálni.

Mentorkérdés: Mit tanítanak nekem azok, akik inkább hátráltatnak?  

 

 

Érezd, ne csak higgy a sikerben!

Coachként és edzőként is sokszor hallom azt a mondatot, hogy „le kéne fogyni, de úgysem fog sikerülni. Bármit csinálok, nem megy.” Ahogy aztán átbeszéljük, mi is az a minden, hamar kiderül, hogy az egész kísérletezés amolyan kényszercselekvés, ami mögött nincs ott a valódi hit. De továbbmegyek: még az sem elég, ha hiszel abban, hogy meg tudod csinálni. Érezned kell, hogy sikerülni fog!

Mentorkérdés: Hogy látom magam az ideális testemben?

 

Kívülről befele

Hát nem szépítek, amikor elkezded vagy újrakezded az edzést, hamar megmutatkoznak azok a pontok, amik más életterületeiden is leginkább hátravetnek. Pl. folyton elkésel az óráról, napokig halogatod az otthoni tornát, képtelen vagy rendszerré tenni, vagy azzal vagy elfoglalva, miért nem nézel már úgy ki, mint a fitneszmodellek. Az életmódváltáshoz fókuszált figyelem kell – önmagadra, ehhez pedig jól kell priorizálnod a feladatokat, és kiszűrni azokat a gondolatokat és teendőket, amik messzire visznek magadtól és a célodtól.

Mentorkérdés: Mi az, ami fontossá teszi az életmódváltásomat?

 

Légy türelemmel!

Végül, de nem utolsósorban, az edzés pozitív hatásait hamar tapasztalni fogod, akár a leghétköznapibb helyzetekben is – például lazábban veszed a lépcsőfokokat, szellemileg frisebb leszel, jobban alszol, stb. – de a varázsütés-hatás csak a képeken működik – az ilyen volt és ilyen lett fotókon nem látod, mennyi meló van benne. Néha megáll a fogyás, elfárad a test, vészesen süllyed a motiváció, de ha szisztematikusan teszel a célodért, egész biztosan meglesz az eredménye!