Regisztrálj69383regisztrált tag
HírekVissza
Hogyan előzd meg a túlevést?

Mostanában állandóan éhes vagy? Bár próbálsz figyelni az étkezésedre, folyton túl nagy a csábítás? Tippjeinkkel könnyebben átvészeled a felesleges éhségrohamokat.  

Az éhség nem csupán testi jelzés. Néha inkább a lelkednek van szüksége az extrakalóriákra, de minél tudatosabban kajálsz, annál könnyebben érheted tetten, ha csak unalomból vagy a társaság kedvéért nyúlsz az étel után.

 

1. Óvatosan a jutalmazással!

Ha csak azért vásárolod fel a fél boltot, hogy egy nehéz nap végén megjutalmazd magad, gondolj arra, hogy a kalória-invázió után még lelkiismeret-furdalással is tetőzöd majd a helyzetet. Inkább hagyj egy kis időd magadnak arra, hogy rádöbbenj: mi mástól érezhetnéd még magad jobban?

 

2. Tervezz előre!

Te is tudod, hogy az a kategória nem létezik: „csak csipegetek valamit…”. A csipegetésből végül jó nagy habzsolás lesz. Tervezd meg előre az étrendedet, mindig inkább kevesebbet célozz meg, és utána nézd meg, éhes maradtál-e.

 

3. Maradj éber!

Nem érted, miért kúsznak fel a kilók, hiszen te alig eszel? Akkor 1-2 napig jegyezd fel precízen, hogy mi mindent fogyasztasz egész nap. Meg fogsz lepődni, mi minden lecsúszik, amit igazából észre sem veszel, hiszen közben párhuzamosan egy másik tevékenységet is végzel – tévézel, internetezel, beszélgetsz, dolgozol, stb.

 

4. Csak türelmesen!

Ha kapkodva eszel, meg sem várod a fokozatosan, nagyjából15-20 perc alatt kialakuló telítettség érzését. Szóval, ha lassabban eszel, könnyebben kialakul a jóllakottság érzet.

 

5. Koplalás kizárva!

Felejtsd el a túl drasztikus diétákat, mert ezek sokszor az ellenkezőjét váltják ki: alig várod majd, hogy áttörhesd a szigorú határokat és a sikerélményekhez sem kerülsz közelebb, amiktől kitartóbbá válhatnál.

 

6. Igazából szomjas vagy!

Sokan esnek abba a hibába, hogy azonnal enni kezdenek, holott igazából folyadékért kiált a szerveztük. Különböztesd meg az éhségszignálokat a szomjúságtól!

 

7. Tereld el a figyelmed!

Ha már nagyon ennél valamit, de még egy órád van a tervezett ebédig, igyál egy nagy pohár vizet, sétálj egy kört, beszélgess valakivel, a lényeg, hogy ne a korgó gyomrodra figyelj. Ha az éhségre koncentrálsz, persze, hogy nehezebben állod meg a felesleges kalóriákat.  

 

Megszabadulnál a felesleges kilóidtól?

Izmosodnál, vagy szeretnél igazi bikiniformát nyárra?

Visszanyernéd az alakodat a szülés után?

 

Vagy egyszerűen csak szeretnéd a mozgást megint a mindennapjaid részévé tenni?

Jó lenne, ha bármilyen ruhát felvehetnél, és végre jól éreznéd magad a bőrödben?