Regisztrálj69497regisztrált tag
HírekVissza
Biztos, hogy nálad is működnek a diéták?

Minden trendi étkezési tervbe belevágsz, le is adsz velük egy keveset a súlyodból, aztán menetrendszerűen feladod. Lehet, hogy nem is kell erőltetned őket, inkább iktass be néhány új táplálkozási szokást, és máris olvadnak majd a kilók rólad.

Felejtsd el a koplalást!

Sok diéta túlságosan alacsony kalóriabevitelt hirdet, ami miatt folyton éhes leszel. Úgy pedig aligha leszel sikeres, ha alig eszel, és majdnem összeesel a kimerültségtől. A szervezetednek szüksége van a fontos tápanyagokra, ha nem táplálod rendesen, ő sem tud téged támogatni a változásodban.

Az „éhező-diéták” amúgy is csupán látszatfogyást eredményeznek, vagyis a testtömeged csökken ugyan, de a zsírraktáraid maradnak! Amikor ugyanis szinte koplalsz, az izomtömeget kezdi bontani a szervezet, ami védekezésből nehezen engedi el a zsírraktárakat – hiszen ezek válnak a túlélés zálogává -, és még többet igyekszik raktározni! Innentől pedig már szavatolva a jól ismert jojó-effektus, vagyis végül többet hízol vissza, mint amennyit leadtál.

 

Étkezz rendszeresen!

Felejtsd el a hosszú órákon át tartó éhezést, háromóránként egyél valamit, ami azt jelenti, hogy a napodnak öt étkezésből kell állnia – de minimum négyből, ha a tízóraira vagy az uzsonnára nagyon nincs igényed.

 

Reggelizni kötelező, lefekvés előtt viszont már ne egyél!

Ha eddig nem volt életed része a reggeli, kelj fel korábban, és mindenképpen egyél pár falatot, hiszen a napindító étkezés nagy jelentőséggel bír az energiaszinted szempontjából is. Egyél teljes kiőrlésű müzlit vagy szendvicset, joghurtot gyümölccsel vagy müzlivel keverve. A kávédat lehetőleg üresen vagy édesítővel fogyaszd el, vagy váltsd ki zöld teával! A nap végét pedig alakítsd úgy, hogy lefekvés előtt 2 órával pedig már ne egyél!

 

Szanálj!

Nézd át jól a hűtőszekrényt és a kamrákat, és vegyél érzékeny búcsút a készételektől, kekszektől, fagyasztott tésztáktól, a fehér liszttől, a szószoktól. Innentől kezdve a nagy bevásárlásaid is legyenek tudatosabbak – sok zöldség, gyümölcs, rizs, szárnyashús, natúrjoghurt, teljes kiőrlésű termékek kerüljenek a kosaradba.

 

Cukorlimit!

A cukorfogyasztásod ne legyen több a napi energiabevitel 10 százalékánál, így a legjobb, ha a fehér cukor fogyasztását – amelyre a szervezetednek egyébként sincs is szüksége -, a minimálisra csökkented.

 

Sok-sok víz!

Napi 2 liter a minimum, de az sem baj, ha 3 vagy még több lesz belőle! A legjobb, ha rendszeresítesz magadnak egy fél literes palackot, ami kényelmesen elfér a táskádban, így bárhol olthatod a szomjúságodat és kevésbé nyúlsz majd felesleges falatok után is.

 

Edzés után fehérjeturmix

Ha késődélután vagy estefelé iktatod be az edzést, legyen a vacsorád egy jó minőségű fehérje-turmix. A szakboltokban nagy választékban és sokféle ízben kapható,  nem kell hozzá más, csak víz vagy zsírszegény vagy növényi tej. A fehérje-turmix támogatja az izmok regenerálódását, megszünteti az éhségérzetet és csökkenti az édesség utáni vágyat.

 

Bakos Zsuzsi

életmódcoach

 Szerezd be valamelyik étrenddel összekötött programunkat és használd 1 évig! 30 és 90 napos étrendet használhatsz 1 éven keresztül, attól függ, melyik tagságunkat választod. 

 

Kattints ide és tudd meg a részleteket!