Regisztrálj68934regisztrált tag
HírekVissza
A testsúly megtartásának 5 tippje

Ha végre elérted az áhított célt és leadtad felesleges kilóidat, nyilván foglalkoztat a kérdés, miként őrizheted meg. - Szalka Andi cikke

Változatos étrend



Ha olyan étrendet követsz, melyben az összes főbb tápanyagforrás szerepel, tehát nem zársz ki semmilyen fontos tápanyagcsoportot, akkor jó úton jársz. Egy kiegyensúlyozott étrend segít megtartani a testsúlyodat. Ügyelj rá, hogy ne tolódjon el a tápanyag beviteled ilyen vagy olyan okokból egy adott tápanyagcsoport felé túlzottan - tehát kerüld az olyan étrendet, melyben túlságosan egyoldalú táplálkozást kel követned (káposztaleves diéta és társai). Az étrended minden nap tartalmazzon megfelelő mennyiségben zöldségeket, gyümölcsöket, sovány fehérjeforrásokat, összetett szénhidrátokat és esszenciális zsírokat.



Igyál sok vizet!



Az üdítőkkel egy átlagember átlagosan 360 "üres", felesleges kalóriát visz be szervezetébe. Ezekre semmi szükség, a szervezet jó eséllyel zsírban tárolja el a bennük lévő energiát. A cukros üdítőitalok helyett igyál vizet. Még a túlzottan sok tej fogyasztása is sok felesleges szénhidráthoz juttatja szervezetedet laktóz formájában. Ha csak vizet iszol, akkor sok alattomos, sokak által figyelembe se vett szénhidrátforrást kikerülhetsz.



Maradj aktív



Az aktív életvitel segít az anyagcserédet pörgésben tartani, és az esetlegesen bevitt felesleges kalóriáktól megszabadulni. Így könnyebb lesz megtartani a súlyodat, és az általános közérzeted is javulni fog. Ehhez nem kell minden nap az edzőterembe menned. Heti 3-5 edzés bőven elegendő. A mozgás lehet alacsony intenzitású aerob edzés) a FitVideo oldalon válogathatsz a különböző erősségű edzésekből), válassz olyan mozgásformát, amit élvezel, és nem muszájból kell végezned. Plusz adalék, ha közben ki tudsz kapcsolni és így megszabadulsz a mindennapok stresszétől is.



Óvakodj a túlevéstől



Sokak szerint, ha napi 5-6 kisebb étkezést iktatnak be, akkor könnyebben "túllövik" a szükséges szénhidrát mennyiségét, mintha csak háromszor ennének. Ez egyénenként változhat, mi ennek ellenére a napi több, kisebb étkezést részesítjük előnyben, de ami a lényeg: amikor tele vagy, ne egyél többet. Sokan megszokásból eszik üresre a tányért, még ha már a háromnegyedénél tele is vannak. Inkább kérj, vagy szedj kevesebbet. Ez inkább szokásbeli változtatás, de nagyon hasznos lehet.



Életre szóló feladat



A testsúly megtartása életre szóló feladat, de nem kell megijedni. Találd meg azt az egyensúlyt, amivel hosszú távon képes vagy betartani az alapvető szabályokat. A drasztikus diéták, és a szuper intenzív edzések nem működnek, mivel hosszú távon az átlagember számára nem betarthatók. Ha azonban az életstílusodat úgy alakítod, hogy levetkőzöd az elhízáshoz vezető rossz szokásaidat, akkor nem is lesz szükség a turbódiétákra, elég lesz a már kialakított egészséges életstílus.



A diéta, és a zsírégetés kemény munka, így ha egyszer elérted a várt eredményt, ne rontsd el azzal, hogy ismét a régi szokásaid rabjává válsz!