Regisztrálj67384regisztrált tag
HírekVissza
Plank-elj jobban - 3 trükk

3 trükk, amivel nehezíthetsz a gyakorlaton. Ha rendszeresen végzed a statikus hasizomfejlesztőt, de még keményítenél a hatáson, olvass tovább.

1. Lélegezz ki teljesen!

 

A stabilizáló izomfejlesztőknek – ahogy a deszka póznak – az a lényege, hogy a test megtanulja védeni a gerincet úgy, hogy se a hát, se a derék ne feszüljön túl. Amikor a sorozat megkezdése előtt teljes mértékben kifújod a levegőt, a bordakosár egy olyan „lenti” helyzetbe kerül, ami védi a gerincet és aktiválja a hasizmokat. Tedd ezt minden gyakorlat előtt és így lélegezz mélyeket a gyakorlat alatt.

 

2. Ne a másodperceket, hanem a légvételeidet számold!

 

Ha a gyakorlat közben felületesen lélegzel, akkor csak az izom felületes rétegét mozgatod meg. A relaxált mély légzés az, ami engedi a testnek, annak mélyebb hasizmokat aktiválni. A megfeszített haránt és a medencefenéki izmok stabilitást nyújtanak, amitől a test még hatékonyabban tud mozogni. Próbáld meg a feladat közben az egész felsőtestet levegővel feltölteni belégzéskor – az alsó háti rész és az oldalad is kidomborodik – és lassan kifújni az egészet.

 

3. Görbítsd a hátad fent

 

A legtöbb ember felső háti szakaszán be vannak feszülve az izmai. Ennek a területnek a görbítésével (csinálj úgy, mintha a szegycsontot befelé akarnád húzni, simítsd ki a lapockákat, az alkarokat nyomd lefelé) és a légzéssel csökken a feszültség, ellazulnak az izmok, csökken a sérülésveszély, és tovább bírod a gyakorlatot.

 

Csatlakozz ÉLETMÓDVÁLTÓ programunkhoz! Kattints a képre!