Regisztrálj67452regisztrált tag
HírekVissza
6+1 dolog, amire figyelj, ha rendszeresen futsz

Új sorozatunkban egy-egy mozgás tipikus hibáira hívjuk fel a figyelmet. Valószínűleg a Fitvideo edzések másnapján szeretsz futni. Ha a futótechnikád javul, az időeredményed is javulni fog, elkerülnek a sérülések és nagyobb kedvvel húzod fel újra a nyúlcipőt.

Amire figyelj oda futáskor:

 

1. húzd ki magad, mert a görnyedt tartás csökkenti a hatékonyságodat. Egyenes tartással fuss, mintha a fejed búbját felfelé akarnád nyomni: ettől a hátad kiegyenesedik

 

2. a mellkast emeld ki, a vállaidat húzd hátra és lefelé. Minden alkalommal, ha úgy érzed, túlságosan felhúztad a fülhöz a vállaidat, pár lépés erejéig rázd ki a karjaidat

 

3. nézz előre kb. 10 méter távolságban magad elé, ez javítja a testtartásod, látod is, hogy milyen esetleges akadályok vannak az úton és mentálisan is előresegít

 

4. találd meg a ritmusod: gondolj arra a zenére, aminek üteme megfelel a mozgásod sebességének, és dolgozz a karjaiddal ennek a ritmusában, mert ezzel segíteni tudsz a már fáradó lábaknak (az ütemnek megfelelően a könyök a testtel párhuzamosan előre-hátra mozog, a kézfej nem görcsös és nem húz a test előtt keresztbe

 

5. lépj jól: a talpnak közvetlenül a test alatt, vagy picivel előrébb kell talajt fognia: ez megvéd attól, hogy túl hosszúkat vagy túl kicsiket lépve lelassulhass

 

6. emeld a térded: minden lépéskor egy picit erőltesd azt, hogy a térdedet magasabbra húzd fel. Ez segít elkerülni a csoszogást, amit sokszor akkor csinálunk, ha elfáradunk.

 

+ 1: a jó futótechnika fenntartásának érdekében mindig vezess le és persze melegíts be, rendszeresen nyújtsd meg az izmaidat és hengerezd, valamint iktasd be a programodba a futóiskola gyakorlatait, valamint az emelkedőre futásokat, ezek mind javítják a mozgáskoordinációdat.

 

A futáshoz elengedhetetlenül szükséges a törzs és stabilizáló-izmokat erősítése, hogy a végtagok, a kéz és a láb megfelelően tudjon teljesíteni. Kifejezetten futóknak szóló videónkat a képre kattintva találod.

 

Edzés FUTÓKNAK (hogy valóban egészséges legyen a futás)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egyéb edzések, amik szintén segítenek a tartásod javításában, ha futsz.

 

www.fitvideo.hu/fitneszvideok/fitnesz/extra-hasizom-es-hatizom-edzes

 

www.fitvideo.hu/fitneszvideok/fitnesz/hasizom-es-hatizom-edzes