Regisztrálj67213regisztrált tag
HírekVissza
6 tipp a fokozott stressz ellen

Hallottál már a jéghegy-stresszről, amikor már annyira elnyomod a benned lévő feszültséget, hogy az kívülről szinte láthatatlan marad? Sőt, Te magad se akarod észrevenni, mekkora baj van legbelül?

A mélyben lappangó feszültségek – régóta tartó párkapcsolati konfliktus, főnök-beosztott ellentét, folyamatos anyagi problémák, rosszul működő szomszédi viszony, bosszantóan tökéletes barátnő stb. – egy idő után olyannyira megnőhetnek, hogy a felszínen addig olykor-olykor jelentkező kedvetlenség, rossz hangulat betegségbe, rosszullétekbe fordul át. Ha kezeletlen marad a benned felgyülemlő stressz, az gyulladásos folyamatokat indíthat be, amikor is a felszabadult szadadgyökök rombolni és gyengíteni fogják az immunrendszered, a tested természetes védekező képességét. 

A jéghegy-stressz meglétének árulkodó jele lehet, ha már a mindennapok bosszúságaival is nehezen birkózol meg, vagy ha néhány óra munka után indokolatlanul megfájdul a hátad, a fejed. E tünetek hátterében ez áll: a szervezet most már annyira le van terhelve a nehézségek átvészelésével, hogy az agy ingerküszöbe a tovább stresszek elviseléséhez lecsökken. Ha a problémáidra megoldással nem is tudunk szolgálni, ötletekkel viszont igen, amivel megvédheted magad, míg ez az időszak kitart.

1. Étkezz egészségesen!
2. Találj barátokat, akikkel őszintén beszélgethetsz!
3. Olvass regényt!
4. Csak annyit sportolj, amennyi jólesik. A mozgást ne versengésre, inkább meditálásra használd!
5. Legyél sokat a természetben!
6. Rendszeresen használj hasi légzést a paraszimpatikus idegrendszer aktiválására, amivel lelassul a szívverés és a stresszhormonszint csökken, a szervezet stresszválasza pedig elhal. 


Ne feledd, a FitVideo edzéseit is használhatod a stressz csökkentéséhez!